Camioane cu prelată
Camioanele cu prelată sunt cele mai comune mijloace de transport rutier de marfă de pe drumurile din toată lumea. În funcţie de dimensiunile lor, acestea se împart în mai multe categorii:

-camionete cu prelată de 1,5 tone util;
-camionete cu prelată de 3,5 tone util;
-camioane cu prelată de 7,5 tone util;
-camioane cu prelată de 20 – 22 tone util;
-camioane cu semiremorcă cu prelată de tip MEGA;
-camioane cu semiremorcă cu prelată de tip JUMBO;
-camioane cu remorcă.

Camioane cu prelata 1-3,5 tone util, pot asigura un transport eficient si flexibil pentru marfa cu o capacitate intre 1 si 3,5 tone. De asemenea, aceste camioane pot fi dotati si agregate ADR(mărfuri periculoase care prin natura lor fizico-chimică, pot produce daune mediului înconjurator, dar și persoanelor afectate) pentru a transporta marfuri periculoase.

Camioane cu prelata 7,5 tone util
reprezinta o alternativa avantajoasa pentru transportul de marfuri generale sau periculoase ADR cu o capacitate pana in 8 tone.
Datorita prelatei, marfa se poate incarca foarte usor prin spatele masinii, prin lateral cu motostivuitoare sau pe deasupra cu macarale.

Camioanele cu prelata de 20-22 de tone util, sunt mijloace de transport standard, intalnite pe toate rutele de transport. Acest tip de camion poate transporta o greutate de 20-22 de tone si avand lungimea de 13,60m si o latime de 2,45m, o inaltime de 2,60-2,70m si un volum mediu de aproximativ 86-89 metri cubi.

Camioanele cu semiremorcă cu prelată de tip JUMBO se deosebesc de alte tipuri de camioane prin faptul că semiremorca are aşa numitul “gât de lebădă”, aceasta fiind mai joasă în partea centrală şi mai ridicată la capete. Podeaua coborâtă permite încarcarea mărfurilor înalte până la 3 m înălţime în partea centrală şi 2,40 m pentru partea din faţă. Camioanele cu semiremorcă JUMBO asigură încărcarea unui volum de până la 95 metri cubi, la o greutate utilă de 21 – 22 de tone.

Camioanele cu remorcă sunt preferate datorită volumului util mai crescut faţă de alte camioane. Dimensiunile utile de încărcare ale camioanelor cu remorcă sunt însumarea dintre dimensiunile camionului: 7 – 8 m x 2,45 m x 2,70 m şi dimensiunile remorcii: 7 – 8 m x 2,45 m x 2,70 m sau, în unele cazuri, 3 m. Mărfurile care sunt transportate cu acest tip de camioane pot varia de la mărfuri generale până la mărfuri periculoase ADR. De regulă, camioanele cu remorcă sunt mai rare decât cele cu semiremorcă.

Camioanele frigorifice sunt acele tipuri de camioane care asigură transportul internaţional sau intern pentru mărfurile ce necesită o temperatură controlată sau care au un grad mai mare de perisabilitate. De obicei, mărfurile transportate cu camioane frigorifice sunt cele alimentare, dar acestea pot fi şi flori, medicamente, substanţe termosensibile şi multe altele.

Camioanele frigorifice pot avea mai multe capacităţi:

-Camionete frigorifice de 1,5 tone util;
-Camionete frigorifice de 3,5 tone util;
-Camioane frigorifice de 20 – 21 tone util.
-Camioanele frigorifice permit transportul mărfurilor perisabile în două variante:

-Transport frigorific cu congelare: folosit atunci când se transportă alimente congelate, precum: carne congelată, pește congelat etc. la temperaturi uzuale de -18/-20 °C.
-Transport frigorific cu refrigerare: folosit atunci când se transportă alimente care necesită doar răcire și păstrarea unei temperaturi constante pe întreaga durată a transportului. Exemple de alimente: pește proaspăt, carne proaspată, produse lactate, legume și fructe proaspete etc.